متخصصان فروش نقش جدیدی را برعهده گرفته اند. ظهور بازاریابی دیجیتال منجر به تغییر در نحوه ارتباط رهبران فروش با مشتریان شده است. در حالی که برخی موارد مانند رضایت مشتری و وفاداری به برند در اولویت ها قرار دارند ، چگونگی دستیابی به آن رضایت و وفاداری به طرز چشمگیری تغییر می کند.
بنابراین ، این به معنای فروش چیست؟ چند چیز. برای شروع ، روشهای جدید و خلاقانه ای برای رسیدن به مخاطب هدف خود ، رویکرد مشتری محور تر و ظهور فروش اجتماعی است . با تمام این تغییر ، متخصصان فروش برای انجام این کارها به مهارتهای مناسب نیاز دارند. در اینجا آنچه شما نیاز دارید تا بتوانید خود را به عنوان رهبر فروش در چشم انداز تغییر فروش امروز به بازار عرضه کنید ، آورده شده است.مهارت های لازم برای موفقیت در فروش امروز
مهارت های حرفه ای فروش را می توان به دو دسته تقسیم کرد: مهارت های نرم و مهارت های سخت.
مهارتهای نرم مهارتهایی هستند که در طول زندگی به دست می آیند و مربوط به توانایی فرد در برقراری ارتباط با دیگران مانند ایجاد روابط و داستان گویی است. آنها همچنین توانایی شما در انجام کارهای مشترک مانند تحقیق و جمع آوری اطلاعات را شامل می شوند.
مهارت های سخت از طریق یادگیری رسمی به دست می آیند. آنها به جنبه های فنی شغلی که فرد از طریق موسسات دانشگاهی ، محل های کار ، سمینارها ، دوره های مربیگری و دوره های آموزشی می آموزد ، یاد می گیرند. مهارتهای سخت شامل دانش مربوط به محصول و مذاکرات قرارداد است.
LinkedIn گروهی از رهبران مشاغل را مورد بررسی قرار داده و 57٪ از 2000 نفر گفتند مهارتهای نرم از مهارتهای سخت مهمتر هستند. شما هنوز هم می خواهید هر دو را داشته باشید ، اما این بدان معنی است که اگر همه مدارک لازم را نداشته باشید نباید دلسرد شوید.
نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید. دانستن امتیازات پایین شما را برای جستجو در دوره های آموزشی ، سمینارها ، کتاب ها ، وبلاگ ها و موارد دیگر آسان می کند که می تواند به شما در گسترش درک شما کمک کند و شاید حتی نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کند. اگر در حال حاضر در یک آژانس هستید ، از شخصی بخواهید که با این مهارت ها سایه بان کند تا تجربه لازم را بدست آورد.
در مورد نقاط قوت شما ، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. با توجه به اینکه این مناطق شما را دوست دارید ، پیشرفت حرفه ای حتی لذت بخش تر خواهد بود. از فرصت های آموزشی که از طریق کارفرمای خود یا به طور مستقل در دسترس شماست استفاده کنید. همیشه به دنبال راه هایی برای تیز کردن مهارت های خود باشید. هرگز ارتقاء سطح تحصیلاتتان دیر نیست. بسیاری از رسانه ها مانند موسسه بازاریابی دیجیتال دوره های پاره وقت و آنلاین را ارائه می دهند و گواهینامه ها را از همیشه قابل دسترسی تر می کنند.
اکنون که مقوله مهارت های مورد نیاز خود را می فهمید و چگونه می توانید آنها را توسعه دهید ، بیایید نگاهی بیندازیم که چشم انداز فروش چگونه در حال تحول است و چه مهارت هایی برای حرفه ای ماندن در جریان است.
مصرف کنندگان نمی خواهند با مشکل روبرو شوند ، اما وقتی می خواهند اطلاعاتی کسب کنند ، اکنون این کار را می خواهند. دو مورد از بزرگترین چیزهایی که از بازاریابی دیجیتال ناشی می شود ، حذف تماس سرد و دسترسی بی سابقه به آنچه که قبلاً اطلاعات منحصر به فرد صنعت بوده است ، است.
مشتری امروز قابل تشخیص است و وقتی آنها آماده خرید هستند ، قصد دارند محصولات و خدمات را جستجو کنند. اولین جایی که آنها به دنبال آن هستند گوگل است. مصرف کننده جستجوی خود را تایپ می کند و Google حدود 100 میلیارد نتیجه را برمی گرداند. از بین این نتایج ، اکثر مردم فقط به صفحه اول نگاه می کنند. با تکنیک های قوی تولید سرب ، از طریق تبلیغات اجتماعی ، تبلیغات ، محتوا و موارد دیگر ، وب سایت شما در آن صفحه نمایش داده می شود.
مهارت های مورد نیاز:
تولید سرب مستلزم ایجاد روابط و تعامل با مشتری است. شما این ارتباط را از طریق ارتباط هدفمند ، دانش محصول و درک کامل نیازهای مصرف کننده و چگونگی حل مسائل می توانید ایجاد کنید.
جنبه های مختلف به یک استراتژی بازاریابی و فروش می رود و متخصصان فروش امروزی در همه آنها مهارت دارند. کمپین های تبلیغاتی در گذشته به محصول متمرکز بودند ، از جمله آنچه محصول انجام می دهد ، چگونه کار می کند و چه کسی از آن استفاده می کند. امروز ، بیشتر مشتری متمرکز است. بر خلاف فروش مشتری در مورد اینکه چه کالایی انجام می دهد ، شما می فروشید آنچه می تواند انجام دهد برای بهبود زندگی مصرف کننده است.
نمایندگان فروش امروز نه تنها باید درمورد محصول یا خدمتی که می فروشند بدانند بلکه همچنین چه کسی محصول یا خدمات خریداری شده را می شناسد و چرا . آنها باید بخشی از استراتژی کلی بازاریابی باشند تا بتوانند نوع مشتری مورد نظر خود را تشخیص دهند ، در کدام مرحله از قیف مشتری قرار دارد و چگونگی حرکت آنها به طور مؤثر در چرخه فروش.
مهارت های مورد نیاز:
قادر به ترکیب استراتژی کلی بازاریابی و فروش در اهداف فروش خود ، شما را به یک دارایی با ارزش برای هر تیم تبدیل می کند. با آمیخته شدن بخش های فروش و بازاریابی به مهارت های همکاری بسیار قوی ای نیاز خواهد داشت .
استفاده هنری از سئو به نفع یک برند ، مهارتی است که دارای طبقه بندی شغلی مخصوص به خود است ، بنابراین داشتن یک درک اساسی در مورد نحوه کار ، مکان خوبی برای شروع است. تجارت شما بصورت آنلاین است ، اما مشتریانی که شما را پیدا می کنند یک داستان کاملاً متفاوت هستند. دانستن اینکه چه تکنیکی باعث رتبه بندی شما در موتورهای جستجو (بخصوص Google) می شود بخشی جدایی ناپذیر از روند فروش است. الگوریتم های Google به طرز چشمگیری تغییر می کنند ، بنابراین ، SEO یک تلاش مداوم است که نمی توان از آن غافل شد. این مجموعه ای نیست و فرایند آن را فراموش می کند.
PPC به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را در مقابل مصرف کنندگان واجد شرایط دریافت کنید. اینها پست های پشتیبانی شده ای هستند که در صدر نتایج موتور جستجو قرار می گیرند. فایده PPC (جدا از آوردن ترافیک واجد شرایط به وب سایت شما) این است که شما فقط با کلیک بر روی یک تبلیغ و پرداخت ترافیک به سایت خود پرداخت می کنید. داشتن یک درک اساسی در مورد چگونگی ترافیک پرداخت شده می تواند باعث افزایش درآمد و چگونگی مقیاس گذاری آگهی ها به مدیران فروش کمک کند تا از پیشروهای واجد شرایط استفاده کنند.
مهارت های مورد نیاز
بسیاری از جزئیات به SEO & PPC می روند و شخصی که وقتی از جلوتر از منحنی بماند و تنظیم کند ، سازمان یافته و دقیق است ، شکوفا می شود.
فروش اجتماعی اصطلاح نسبتاً جدیدی است برای تمرین پرورش شبکه های اجتماعی برای یافتن ، ارتباط با ، درک و پرورش روابط با مشتریان بالقوه. تحقیقات نشان می دهد که 80٪ از مصرف کنندگان می خواهند نکات و توصیه های مفیدی داشته باشند ، و 76٪ می خواهند به روزرسانی های خدمات تجاری از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.
مهارت های مورد نیاز
فروش اجتماعی ضروری است که رسانه های اجتماعی ابزاری پیشرو در بازاریابی دیجیتال هستند. افرادی که در فروش و انجام این کار ظریفانه از طریق کانالهای اجتماعی مهارت دارند ، در این صنعت به خوبی عمل می کنند. این تاکتیک ها شامل درگیر شدن با مشتریان ، تهیه مواد با آنها است که به شما نشان می دهد نقاط درد آنها را می فهمید و آنها را به سمت یک محصول یا خدمات خود به عنوان راه حل راهنمایی می کنید. شما باید در سکوهای اجتماعی کاملاً آگاه باشید و مهارتهای ارتباطی برتر داشته باشید.
شما می خواهید نه تنها به عنوان یک فروشنده بلکه به عنوان یک رهبر فکر فکر کنید. یک تجارت نوآورانه به مصرف کنندگان خود اهمیت می دهد و دائماً با کمک به آنها - از کجا و چه زمانی به آن نیاز دارند - نشان می دهد.
شما به عنوان یک فروشنده ، شما فقط از خط پایین انگیزه ندارید. در این عصر ، شما می توانید با گوش دادن به مشتری و تطبیق آنها با مواردی که برای حل یک مشکل یا فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای دستیابی به آنها به خودی خود ، می توانید فروش ایجاد کنید.
متخصصان فروش امروزی باهوش هستند و می دانند که باید مهارت های مختلفی برای ماندن در صدر داشته باشند. در حالی که هر بخش از برنامه بازاریابی توسط بخشهای مختلف قابل اجرا است ، تیم فروش متناسب ترین است. آنها نه تنها محصولاتشان بلکه مشتریانشان را می شناسند. فروشندگان درک می کنند سفری که مشتری در آن بوده است و تکنیک های بازاریابی که در معرض آن بوده است. بنابراین ، فروشندگان می توانند به آنچه مشتری نیاز دارد گوش فرا دهند و راه حلی برای آنها ارائه دهند.
روزهای تاکتیک های فروش فشار بالا با مبادلات سود متقابل جایگزین شده است ، جایی که مشتری ارتباط شخصی با تجارت یا محصول را احساس می کند. با داشتن امتیازات لمسی مناسب از طرف تیم فروش ، یک سرب به مشتری وفادار تبدیل می شود ، و شاید حتی یک طرفدار برند شما باشد.
با تغییر چشم انداز فروش ، ایجاد یک تجربه بیشتر مشتری و ایجاد کسب و کار مکرر در اولویت های اصلی قرار خواهد گرفت. با استفاده از مهارت های ذکر شده در اینجا ، می توانید در سالهای بعد یک ابتکار در صدر بازی فروش خود باشید. محصولات خود را بشناسید ، مهارت های خود را توسعه دهید و همیشه مشتری را در اولویت قرار دهید و موفقیت را خواهید دید.