طلاهای طلایی مک دونالد ، بطری نایک نایک و بطری کانتور کوکاکولا همگی نمونه هایی از برندهای شناخته شده جهانی هستند. کدام سازمان نمی خواهد یک برند قدرتمند و فوراً قابل تشخیص داشته باشد؟
وقتی اهمیت داشتن یک برند قدرتمند مطرح می شود ، بخش آموزش عالی مانند سایر موارد است. شناخت تنها تنها عامل مهم ، شهرت و پاسخ مثبت هیجانی نیز نیست.
قبل از تلاش برای تقلید از مارک های معروف جهانی برای ایجاد یک هویت ، ارزش دارد که با در نظر گرفتن ارزش و گزاره های فروش بی نظیر موسسه آموزشی شما به همراه نقاط درد مشتری و درایورها ، وقت صرف کنید.
بنابراین چگونه دانشکده ها ، دانشگاه ها و شرکت های آموزشی می توانند یک برند قدرتمند را ایجاد کنند و به آنها کمک کند تا از رقبا ایستادگی کرده و دانشجویان را - در خانه و در مقیاس بین المللی - جذب کنند ؟
هنگامی که یک آرم ، رنگ یا هر جنبه دیگری از مارک تجاری را در نظر می گیرید ، موسسه شما باید درک کند که مارک موجود شما چگونه درک می شود.
یکی از راه های انجام این کار این است که مستقیماً از پرسنل ، دانشجویان و دیگران سؤال کنید که چگونه مارک را در سه کلمه توصیف می کنند. اینها را می توان به کلمات و حالات مرتبط طبقه بندی کرد. انجام این نوع تحقیقات کشف می تواند راه هایی را نشان دهد که با استفاده از نام تجاری موجود بتوان سوء تفاهم را به سمت درک عمومی یا عدم تحقق انتظارات دانشجویی سوق داد .
حتی در جایی که برندسازی از نظر مثبت درک شود ، ممکن است با اهداف استراتژیک آینده همسو نباشد. بنابراین ، مجدداً باید در مورد چگونگی استفاده از مارک در کل مؤسسه آموزشی خود ، دوباره مارک گذاری یا ایجاد انضباط بیشتر انجام شود. این نوع تحقیقات ، در حالی که وقت گیر است ، ممکن است به شناسایی مناطقی در رابطه با هویت که در حال حاضر منعکس نشده اند ، کمک کند تا در آینده باشد.
معمولاً برندسازی به جای اینکه از ارزش خود برای ارتقاء یک گزاره ارزش منحصر به فرد استفاده کند ، از جایزه خوبی برخوردار می شود ، از رقابت خارج می شود و دوره ها و برنامه های صدور گواهینامه را تبلیغ می کند . برندسازی باید به عنوان بخشی از توسعه استراتژیک هر سازمان در نظر گرفته شود زیرا این امر در شهرت تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان بخش مهمی از هویت سازمانی ، برندسازی باید در همه بخش ها یکپارچه شود.
قوام بخش مهمی است و نیاز به قوانینی در مورد استفاده از رنگ ، آرم و برچسب دارد. نداشتن مارک یکپارچه می تواند منجر به سردرگمی در ادراک عمومی شود. انجام ممیزی از جنبه های ارتباطات عمومی برای جستجوی آرم های قدیمی سرکش ، رنگ های اشتباه یا برچسب ها می تواند به توسعه یک رویکرد یکپارچه برندسازی کمک کند.
انجام این کار به معنای کنترل از بخشهای جداگانه نیست بلکه به معنای اطمینان از درک استراتژی برند و مطابقت با ارتباطات عمومی است. داشتن یک صفحه وب و آدرس ایمیل اختصاصی که در آن کارمندان می توانند رنگهای پانتون ، آرم ها را بارگیری کنند و می توانند در مورد استفاده صحیح از برچسب ها و آرم ها سؤالاتی ارسال کنند.
برقراری ارتباط با نام تجاری موسسه شما بیش از فقط آرم و برچسب صورت می گیرد ، بلکه در عکس ها و تصاویر استفاده شده نیز وجود دارد ، بنابراین به این فکر کنید که چگونه اینها تا آرمان ها زندگی می کنند.
حتی بخش هایی از ارتباطات که ممکن است نام تجاری تلقی نشود ، مانند قلم هایی که در نشریات و به صورت آنلاین استفاده می شوند ، جنبه مهمی برای گفتن یک داستان برند است.
حتی اگر یک کالج یا شرکت آموزشی نیز با آرزوهایی برای رشد و توسعه کوچک باشد ، توسعه و پیروی از استراتژی برندسازی و رهنمودهای برندسازی از اوایل به بعد باعث طولانی شدن زمان و سردرگمی خواهد شد.
"مارک وعده ، ایده بزرگ ، انتظاراتی است که در ذهن هر مشتری درباره یک محصول ، خدمات یا شرکت وجود دارد. برندسازی در مورد ایجاد یک ارتباط عاطفی است. " - آلیا ویلر ، طراحی هویت برند
پس از شناسایی یک پیام اصلی به همراه کانالهای تبلیغاتی ، اطمینان حاصل کنید که موسسه شما حداکثر استفاده را از طریق اینترنت و سیستم عاملهای رسانه های اجتماعی انجام می دهد . به عنوان مثال ، آیا یک عکس بنر در توییتر ، فیس بوک و لینکدین وجود دارد؟ از چه تصویری استفاده می شود و چگونه برند را منعکس می کند؟
در حالی که برخی از موسسات ممکن است آن را با یک آرم افقی در سراسر بنر ایمن بازی کنند ، فضایی است که می تواند برای برقراری ارتباط برخی از ارزش های برند شما مورد سوء استفاده قرار بگیرد. برای یک مؤسسه آموزشی سنتی مانند دانشگاه ، این ممکن است به معنای عکس از قفسه های کتابخانه ، مراسم فارغ التحصیلی فارغ التحصیلان معروف یا بناهای دیدنی باشد. از طرف دیگر ، اگر برجسته کردن یک بدن دانشجویی پر جنب و جوش و متنوع مهم باشد ، ممکن است عکسهای مربوط به رویدادها ارزش افزوده را نشان دهند.
برچسب و وب سایت کالج Excelsior مخاطبی را که به آنها متوسل می شوند ، بازتاب می دهد: "زندگی اتفاق می افتد. نگه دارید یادگیری " . به عنوان یک سازمان که دوره های آنلاین را ارائه می دهد ، به وضوح هدف جذب دانش آموزان بالغ در زمینه های موضوعی طاقچه است که در زمینه کسب مهارت های حرفه ای متمرکز هستند و آنها را به "تکمیل مدرک خود در حین تعادل کار / خانواده / بودجه / زندگی" دعوت می کند.
با فراخوان های شدید برای اقدام به وب سایت خود و گزینه هایی برای انتقال اعتبار از یادگیری قبلی برای سرعت بخشیدن به مسیر فارغ التحصیلی ، نام تجاری آن نقاط درد جمعیت جمعیت هدف خود را نشان می دهد ، هدفی که با صرف وقت و بودجه محدود انجام می شود. عکس ها و داستان های موجود در وب سایت نشان دهنده دانش آموزان آنها ، متنوع ، مسن و در حال حاضر در نیروی کار یا خانواده های بزرگ شده است.
این را در نظر داشته باشید که دانشجویان ممکن است بهترین سفیران برند شما بصورت آنلاین باشند. استفاده از هشتگ در مجامع رسانه های اجتماعی راهی عالی برای گسترش آگاهی است ، اما این تنها راه نیست. ترغیب دانش آموزان به استفاده از آرم شما در کنار مدارک تحصیلی خود در LinkedIn یا رزومه آنها نیز می تواند باعث افزایش آگاهی از برند شود.
علاوه بر برقراری ارتباط modus operandi ، برند شما همچنین می تواند با گفتن داستان آنچه در آن نیست ، خود را از آنچه رقیبان شما انجام می دهند جدا کند.
در اصل آن ، برندسازی در مورد اصالت و برقراری پیوندهای عاطفی است . به سادگی زدن یک آرم و برچسب در تمام انواع ارتباطات بی معنی است ، مگر اینکه آن مقادیر در شرکت شما تعبیه شده باشد.
برند ارتباطی باید بازتاب واقعی هویت یک موسسه باشد و شخصیتی که دانشجویان و دانشجویان موجود می توانند در پشت آن متحد شوند. عدم تحقق وعده های برند شما می تواند ناسازگاری شناختی ایجاد کند که می تواند به جای جذب دانش آموزان از رقبا ، به شهرت آسیب برساند.
مارک های بزرگ در گذشته اشتباهات برندسازی با بودجه بزرگی را مرتکب شده اند که تأثیرات منفی بر شهرت و رعایت آنها داشته است. تبلیغات پپسی بسیار مسخره کندل جنر فقط یک نمونه است.
تمرکز روی استراتژی برندسازی به عنوان بخشی از برنامه ریزی استراتژیک موسسه شما برای جلوگیری از سوء استفاده از مارک تجاری بسیار مهم است. اگرچه ممکن است برای تهیه یک پیام مارک تجاری وقت گیر باشد ، اما زمان خوبی خواهد بود و می تواند سود خود را به لحاظ ایستادگی در یک بازار شلوغ بپردازد.
تمرکز بر روی ارزش های اصلی شما و اینکه مارک شما چگونه می تواند آن ها را به صورت آفلاین و آفلاین منتقل کند ، می تواند به شما کمک کند تا از رقابت خارج شوید و از نظر جمعیتی مناسب دانشجویی را جذب کنید.